- Totalt 0 kr
Kundcase: Hilti
Hilti Svenska AB har sitt huvudkontor i Malmö och 13 butiker från Malmö till Umeå. De har ca 250 medarbetare i Sverige men finns i mer än 120 länder och har cirka 20 000 anställda. De utvecklar och tillverkar ett flertal produkter för byggbranschen som exempelvis borr- och mejselhammare. De har ett relativt högt besöksflöde och krav på säkerhet i entrén.
|
|
|
|
Utmaningen
Hilti sitter i ljusa, fräscha lokaler och har under vissa tider på dagen en obemannad entré. De har ett stort showroom innanför den låsta entrén där det finns visningsexemplar av olika produkter och verktyg.
Det är mycket rörelse i lokalerna under dagen och de anställda sitter inte nödvändigtvis på sin plats hela tiden utan rör sig mellan sin egen arbetsplats, kollegors arbetsplatser och mötesrum. För att besökare enkelt ska få tag på sin värd behövs en enkel och automatiserad lösning som dels aviserar att en besökare och samtidigt släpper in denne.
Sist men inte minst kräver en öppen miljö att man ur brandsäkerhetsaspekt har koll på sina besökare vid en utrymning.
Lösningen
Vi tog vi fram en automatiserad lösning för Hilti med en självregistreringskiosk där besökaren skriver in sig. Denna placerades precis utanför den låsta entrén.
Besökaren får en besöksbricka med en kod som används för att öppna entrén. Samtidigt går det iväg en avisering till besöksmottagaren som i sin tur kan kvittera att hen är på väg. Under tiden kan gästen i lugn och ro ta en titt i showroomet och kanske avnjuta en kopp kaffe i väntan på upphämtning.
Resultat
Showroomet är endast tillgängligt för Hiltis besökare i och med att entrén är låst. Besökaren blir snabbt hämtad av sin besöksmottagare från showroomet i och med att SMS skickas iväg efter registrering.
Dessutom har Hilti numera full koll på samtliga besökare vid en evakueringssituation med hjälp av EastCoast mobilapp.