Kundcase: Tyréns
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad som skapar hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Tyréns är stiftelseägt och har c:a 2 700 medarbetare och verksamhet i Sverige, Danmark, England, Estland och Litauen.

Utmaningen
Det sitter ett 50-tal medarbetare på kontoret och besöksantalet skiftar men får anses medelhögt.
Lobbyn där gästerna anländer är obemannad . Därför krävs en automatiserad lösning där gästen själv kan meddela sin ankomst.
Vidare är det mycket rörelse i lokalerna under dagen och medarbetarna sitter inte nödvändigtvis på sin plats hela tiden utan rör sig mellan sin egen arbetsplats, kollegors arbetsplatser och mötesrum. För att besökare enkelt ska få tag på sin värd behövs en enkel och lösning som dels aviserar att en besökare är på plats.
Sist men inte minst kräver en öppen miljö att man ur brandsäkerhetsaspekt har koll på sina besökare vid en utrymning.
Lösningen
För att lösningen skulle bli så självgående som möjligt och täcka hela kedjan från bokning till ankomst valdes vår tjänst Express Check-in där medarbetarna förboka sina besök i Outlook varvid en snygg och informativ inbjudan skickas till gästen.
Denna inbjudan innehåller en mobil besöksbiljett som sparas i telefonen och gästen enkelt använder vid ankomst för att checka in vid besökskiosken.
Vid incheckningen skrivs en besöksbricka ut och vår tjänst Express Connect skickar en avisering till besöksmottagaren som i sin tur kvitterar meddelandet och meddelar besökaren att hen är på väg.
Resultat
Sedan hösten 2018 sköter systemet numera besökshanteringen för hela verksamheten. Besökskiosken för självregistrering står precis vid entrén och skriver ut besöksbrickor automatiskt samtidigt som avisering skickas till mottagaren. Kontorschefen har en mobilapp för att snabbt kunna se vilka som befinner sig i huset samt vid en utrymning kunna bocka av de som satts i säkerhet.