- 0 kr
Det finns ett engelskt uttryck som lyder "better safe then sorry" och det sammanfattar i mångt och mycket systematiskt brandskyddsarbete som oftast handlar om att agera proaktivt. Beroende på storleken på ert företag eller organisation bedriver ni troligen olika former av systematiskt brandskyddsarbete. Tillsynsmyndighetens behov eller krav styr inte hur er dokumentation läggs upp, utan denna är i första hand till för er själva så att ni har ordning och reda i ert system. Vid en tillsyn kommer däremot tillsynsmyndigheten att gå igenom det systematiska brandskyddsarbetet och be att få se dokumentationen eller delar av den.
Hur hanterar ni era besökare om det börjar brinna?
Vi blir ofta kontaktade av företag som behöver få ordning på sina besökare. Det är mycket folk i rörelse i företagslokaler och säkerhets-/brandansvariga vill höja säkerheten och samtidigt veta vilka som befinner sig i lokalerna vid en eventuell utrymning. Nyttan med att låta alla besökare registrera sig vid ankomst innebär att den ansvarige vet hur många besökare som befinner sig i lokalerna.
Med EastCoast Visit besökssystem kan denna information lätt skrivas ut av receptionist vid utrymning . Säkerhetsansvarig kan också ta fram utrymningslistan via en App i sin smartphone (denne har således alltid utrymningslistan med sig). Vid återsamlingsplats bockas sedan utrymningslistan av antingen i Appen eller på papper. Saknas någon meddelas detta till insatschef som kan vidta åtgärd.Med EastCoast Visit besökssystem kan denna information lätt hämtas vid en utrymning. Antalet besökare vid uppsamlingsplats stäms sedan av mot utrymningslistan. Saknas någon meddelas detta till insatschef som kan vidta åtgärd.